2.1.2023 – 3.2.2023
Po 6 týdenních prázdninách, které jsem strávila na Novém Zélandu a v Tasmánii, jsem se vrátila do školy. Výsledky z posledního bloku mne posunuly na vyšší úroveň, úroveň DEP6, na které už začíná příprava na univerzitu. Takže nás učí hodně akademickou angličtinu, jak psát správně “essay”, jak správně uvádět reference, jak si plánovat čas na studium apod. Třeba se mi to bude hodit, až budu studovat Univerzitu třetího věku 🤣.
Přes prvopočáteční peripetie jsem nakonec překvapivě obstála. Nejvíc mne překvapila nejlepší známka z gramatického testu, protože právě gramatika mně většinou kazí testy z psaní. Tady je můj report/vysvědčení. Já jsem spokojená, protože vím, co za těmi písmenky je. 😀

Toto je můj poslední report z GELI, protože další term/blok nedokončím, odlétám o týden dříve, tzn. před zkouškami. O tom ale více v dalším příspěvku.
Nastaran a Hayden
Měli jsme zase dva lektory, Nastaran (z Iránu, 44) a Hayden (Nový Zéland, 38). Nastaran byla hlavní lektorka, kterou jsme měli pondělí – středa – pátek a Haydena jsme měli v úterý a ve čtvrtek. Nastaran byla dobrá v tom, že má angličtinu jako druhý jazyk, takže si dokázala představit, proč a jaké chyby můžeme dělat. Zároveň se snažila vyburcovat spolužáky k nějaké akci (nutno dodat, že to opravdu není jednoduchá záležitost), což se jí nedařilo hlavně kvůli tomu, jakou formou to dělala a většinou si vybrala opravdu nevhodný čas, před nějakým testem. 
To Hayden byl pravý opak. Tomu se dařilo vyburcovat třídu k aktivitě a to jeho neuvěřitelným entusiasmem. Na něm je tak vidět, jak rád učí a jak ho to baví, že to je neuvěřitelné. Je mi fakt strašně líto, že ho příští blok mít nebudu, protože bude mít nižší úroveň DEP4. Trochu mi to připadá jako “trest”. Rozhodla jsem se, že mu napíšu nějaké hezké hodnocení (dobré cvičení z angličtiny). A také se ho určitě zeptám, kde tu energii bere, protože občas když se otočím a podívám se do třídy, tak mne veškerá energie přechází. Moji spolužáci byli totiž většinou vysláni rodiči a tak si neváží této vzácné příležitosti, že mohou studovat v Austrálii. Kromě toho, že Hayden je lektor, tak je také IT pro všechny lektory a studenty. Prostě je to takový anděl. 
Google map spolužáků,
každý napsal o sobě jednu větu, která by mně měla pomoci si na ně vzpomenout. Tyto poznámky jsou vidět jen v odkazu u jejich jména. 

Společná fotka s Nastaran (uprostřed v červených šatech

Zleva (přední řada): Hyeseong (Korea) Riko (Japonsko), Moki (Mongolsko), Nastaran (lektorka z Iránu), Rin (Japonsko), Ayaka (Japonsko), Boyong (Korea)
Chybí Miumi (Japonsko), Jose (Japonsko) – toho na fotce vůbec nemám
Společná fotka s Hayden


vlevo od Moki je Miumi (Japonsko), které není na společných fotkách.
Psaní od Moki
Samozřejmě, že vím, že jsem nebyla nejlepším studentem, ale každý kompliment potěší.

Prezentace 
Human cloning should be banned? Yes/No 
(Mělo by být lidské klonování zakázáno? Ano/Ne)
Byla to zajímavá zkušenost. Najít správný zdroj, udělat si názor, obhájit ho a k tomu tohle všechno dělat s Karen, která je totálně nespolupracující. Prezentace měla být jen 6 minut bez dotazů, což je strašně málo a hodně těžké se do toho času vejít. Nicméně delší čas znamenal snížení známky.

 
                         
                         
                         
                        
[…] 2.1.2023 – 3.2.2023 Griffith University – GELI – DEP6E – Nastaran a Hayden […]